noworldsystem.com


Supreme Court: Corporations Can Financially Influence Political Races

Supreme Court: Corporations Can Financially Influence Political Races

cryptogon.com
January 22, 2010

Via: MSNBC:

In a landmark ruling, the U.S. Supreme Court on Thursday struck down laws that banned corporations from using their own money to support or oppose candidates for public office.

By 5-4 vote, the court overturned federal laws, in effect for decades, that prevented corporations from using their profits to buy political campaign ads. The decision, which almost certainly will also allow labor unions to participate more freely in campaigns, threatens similar limits imposed by 24 states.

 



Mainstream Media Silent on Climategate

Mainstream Media Silent on Climategate
Climategate seems non-existent in the media’s daily news cycle

Hummers & Cigarettes
November 29, 2009


The ClimateGate scandal broke more than a week ago, and as I survey the MSM (i.e. “elite media”, “establishment media”, “state-controlled media”, “dinosaur media” … take your pick), the top news stories seem to be Tiger Woods’ accident and nasty gossip surrounding him, the media whore couple that crashed the Obamas’ Thanksgiving dinner, Sarah Palin drawing crowds (much to the dismay of Libs), the requisite collection of dreadful murder-on-Thanksgiving stories, Black Friday reports, and the “gee, we missed Osama bin Laden back in 2001 in Tora Bora.” (Why the hell is that news? We know that already. Talk about re-runs!) These stories are all distractions.

But, where are the reports on ClimateGate?!? Why the hell is the press sitting on this?!? I thought the press loved a good scandal! Could it be that our in-bed-with-Obama-and-the-Left media are going to have to eat major crow? I remember, for example, Ann Curry of NBC begging Al Gore to run for president. She personifies our current agenda-driven press.

The scandal is breaking in other parts of the world, but here in the U.S. you only hear about it via the “non-news”, such as FoxNews, bloggers, and Glenn Beck. Our press is ignoring what foreign news agencies are reporting, such as this from RT.

Read Full Article Here

 

Climategate: It Wont Go Away, So Report It! – Canadian News Crash

http://www.youtube.com/watch?v=4xKO3BtbBj8

Climategate: The BBC is still pretending not to notice

 



Doctors Who Benefit Financially From H1N1 Vaccinations

Conflicts of interest? Dr. Oz owns 150,000 option shares in vaccine technology company

Natural News
November 10, 2009

Dr. Mehmet Oz is a huge promoter of vaccines. He’s been on television reinforcing fear about H1N1 swine flu and telling everyone to get vaccinated. But what he didn’t tell his viewing audience is that he holds 150,000 option shares in a vaccine company that could earn him millions of dollars in profits as the stock price rises. It is in Dr. Oz’s own financial interest, in other words, to hype up vaccines and get more people taking them so that his own financial investments rise in value.

Evidence describing these facts was delivered to NaturalNews by a private investigator named Joseph Culligan (http://webofdeception.com/oprah.html#oz). That evidence includes an SEC document detailing how Dr. Oz. bought options on stocks for SIGA Technologies in 2005, 2007, 2008 and 2009. SIGA Technologies (stock symbol SIGA) is a vaccine technology company with many advanced developments whose success depends on the widespread adoption of vaccines. According to SEC documents, Dr. Mehmet Oz. currently holds 150,000 option shares on SIGA Technologies, purchased for as little as $1.35 back in 2005.

At the time of this writing, SIGA Technologies is trading at $7.10, making those options bought in 2005 worth $5.75 in profits today. If all the 150,000 options purchased by Dr. Oz. were exercised today, they would be worth roughly $180,000 in profits (they were bought at different prices, not all at $1.35). This is all revealed in what the SEC website calls an “insider transaction” document (link below).

These options won’t expire until the years 2015 – 2019, and the higher the stock price of SIGA gets before then, the more profit can be realized when these options are cashed out. You can see the 2019 expiration date in this “insider transaction” form: http://sec.gov/Archives/edgar/data/…

If the stock price of SIGA Technologies could be pumped up even more — say, from someone hyping up vaccines in front of a national audience — these options could mathematically be worth millions of dollars. Just to clarify, by the way, SIGA Technologies doesn’t currently manufacture a vaccine for H1N1 swine flu. It focuses on future vaccine technologies that could be applied to many different vaccines down the road.

Dr. Oz. isn’t merely a holder of SIGA stock options, by the way: He’s on the Board of Directors! As SIGA’s own website explains, Dr. Oz has served on the board since 2001 and continues his role there today. This brings up the obvious question:

Is it right for someone talking about whether vaccines are safe on television to also be carrying stock options and serving on the board of directors of a vaccine company at the same time?

Just to make things a little more interesting, SIGA Technologies recently received a $3 million grant in taxpayer dollars from the National Institutes of Health (NIH). The purpose of the grant money? To fund the study of a chemical adjunct named ST-246 to be used in future vaccines. So taxpayer money is now being used to fund a vaccine technology company whose stock price increases will financially benefit the very celebrity doctor who is hyping up vaccines to a national audience.

Something sounds fishy here…

Dr Oz Will Propagandize For H1N1 Vaccine But He Wont Give It To His Kids

http://www.youtube.com/watch?v=jejKpBqEkYE

 

Doctors Bribed To Push Swine Flu Vaccine On Reluctant Public
Health authorities offer extra bonuses for each shot in an attempt to counter mass resistance to H1N1 shot

Paul Joseph Watson
Prison Planet.com
November 10, 2009

Doctors in Britain are effectively being bribed by health authorities to push the swine flu vaccine on a reluctant public after suspicions over the safety of the shot resulted in huge numbers of people refusing to take it.

The government originally intended for the entire population of the UK to receive the H1N1 vaccine but less than half have indicated that they will take the shot.

Multiple opinion polls have revealed that half of GPs in Britain have severe reservations and doubts over the safety of the shot.

A much larger Nursing Times magazine poll in August also found that 30% of all frontline nurses said they would refuse to be immunized, with another 33% saying they were unsure over the vaccine.

50% of pregnant women in the UK have also said they will refuse the vaccine.

This resistance has prompted health authorities to bribe doctors to push the vaccine on the public in the form of new bonuses for each and every shot they give, on top of those already in place.

“NHS managers in Birmingham have told family doctors they will be able to get extra payments – on top of the £5.25 they already get per jab – if they meet targets on vaccination rates,” reports the Daily Mail.

“If they vaccinate more than 90 per cent of those deemed at risk of the disease in their area, they will get 50 per cent more per jab, meaning they will be paid £7.88 for every person they vaccinate.”

Doctors who achieve a 40 per cent uptake will receive an extra 10 per cent bonus. In total, the bonuses are potentially worth thousands of pounds per practice.

Critics expressed outrage that doctors were effectively being bribed to become drug pushers for the government.

    Jackie Fletcher, of vaccination support group Jabs, said: ‘There are huge questions about the integrity of vaccine decisions if doctors are paid to give them.

    ‘All vaccines carry a risk of side effects. Can we be confident GPs will tell patients about these risks if they are being paid extra to ensure a high uptake?

    ‘Rather than paying bonuses, the Department of Health should be investigating possible side effects.’

As we highlighted last week, mass resistance to the vaccine has prompted elitists to devise deceptive schemes in an attempt to get more people to take the shot. During a recent Council on Foreign Relations meeting, Andrew Jack, Pharmaceutical Correspondent for the Financial Times, conceded that “the anti-vaccine movement is having a field day on the internet” and that the CFR, via its many members which occupy prominent positions in the establishment media, should conspire to counter negative information about the swine flu vaccine.

At around the same time, Sir Liam Donaldson, the Chief Medical Officer in England, described people who express doubts about the swine flu vaccine as “extremists”.

During another part of the discussion on whether or not the vaccine should be made mandatory for health workers and school children, Lone Simonsen, Research Professor and Research Director at the Department of Global Health, George Washington University, suggests creating an artificial scarcity in order to ramp up demand for the vaccine.

“I think what would work better would be to say that there was a shortage and people tend to buy more of something that’s in demand. (Laughter.) We saw that — there was one season where, really, people lined up all night to get a flu shot.” Simonsen says, much to the amusement of the other attendees at the symposium.

But this is exactly the scam being run by the corporate media. Endless stories about shortages in supply, allied with footage of members of the public queuing for hours to receive the vaccine, have created a contrived sense of scarcity, similar to how toy companies manufacture a stampede for a particular item before Christmas by floating stories about something being low in stock.

Watch a clip from the CFR meeting below.

http://www.youtube.com/watch?v=rd9eXb-JGdk

Rumsfeld Profits Off Bird Flu Outbreak

 



U.S. Navy Kidnapped Islanders and Gassed Their Dogs

U.S. Navy Kidnapped Islanders and Gassed Their Dogs

National Expositor
October 26, 2009

In order to convert the sleepy, Indian Ocean island of Diego Garcia into a dominating military base, the U.S. forcibly transported its 2,000 Chagossian inhabitants into exile and gassed their dogs.

By banning journalists from the area, the U.S. Navy was able to perpetrate this with virtually no press coverage, says David Vine, an assistant professor of anthropology at American University and author of “Island of Shame: the Secret History of the U.S. Military on Diego Garcia(Princeton University Press).”

“The Chagossians were put on a boat and taken to Mauritius and the Seychelles, 1,200 miles away, where they were left on the docks, with no money and no housing, to fend for themselves,” Vine said on the interview show “Books Of Our Time,” sponsored by the Massachusetts School of Law at Andover.

“They were promised jobs that never materialized. They had been living on an island with schools, hospitals, and full employment, sort of like a French coastal village, and they were consigned to a life of abject poverty in exile, unemployment, health problems, and were the poorest of the poor,” Vine told interview host Lawrence Velvel, dean of the law school.

Their pet dogs were rounded up and gassed, and their bodies burned, before the very eyes of their traumatized owners, Vine said.

“They were moved because they were few in number and not white,” Vine added. The U.S. government circulated the fiction the Chagossians were transient contract workers that had taken up residence only recently but, in fact, they had been living on Diego Garcia since about the time of the American Revolution. Merchants had imported them to work on the coconut and copra plantations. Vine said the U.S. government induced The Washington Post not to break a story spelling out events on the island.

“Through Diego Garcia,” Vine pointed out, “the U.S. can project its power throughout the Middle East, and from East Africa to India, Australia and Indonesia. With Guam, the island is the most important American base outside the U.S.” He said U.S. bases now number around 1,000, including 287 in Germany, 130 in Japan and Okinawa, and 57 in Italy.

“Bases have been essential tools of U.S. military and economic power since not long after independence,” Vine pointed out. “We had bases all the way to the Pacific. After the Civil War, the U.S. began to acquire coaling bases in the Pacific.”

Although the Chagossians were forcibly removed in 1971, they still hope to return, Vine says, and refer to their period of exile as one of “profound sorrow.” Vine says they would be happy to live on the unused eastern portion of the island and work at the base but the U.S. instead “imports contract labor from other areas so they can send them home when the job is done.” The island’s exiled survivors and their descendants today number about 5,000.

Long off limits to reporters, the Red Cross, and all other international observers and far more secretive than Guantánamo Bay, many long suspected the island was a clandestine CIA “black site” for high-profile detainees, Vine wrote in a related article. Journalist Stephen Grey’s 2006 book “Ghost Plane” documented the presence on the island of a CIA-chartered plane used for rendition flights. On two occasions former U.S. Army General Barry McCaffrey publicly named Diego Garcia as a detention facility. And a Council of Europe report named the atoll, along with those in Poland and Romania, as a secret prison.

The island became “a major launch pad” for the U.S. attacks on Afghanistan and Iraq, Vine said. In addition to its capacious harbor, the island readily supports some of the largest U.S. warplanes, including Air Force B-52s, B-1Bs and B-2s. Two years ago, the Pentagon awarded a $32 million contract to add a submarine base to the island’s arsenal.

Diego Garcia had been a British possession until 1966, when London allowed the U.S. to use it as a military base in exchange for cancelling a $14-million British debt for a military hardware purchase. Some idea of the size of the base may be conveyed by the fact it is said by the Pentagon to contain 654 buildings.

In a related article about Diego Garcia, Vine has written: “With support for the Chagossians’ struggle growing in both the United States and Britain at the same time that revelations about a secret CIA prison are spreading, the United States must finally act to remedy the damage done by another Guantánamo damaging too many lives and undermining its international legitimacy. The United States must allow the Chagossians to return and assist Britain in paying them proper compensation; the United States must close the detention facilities and open Diego Garcia to international investigators; the United States must end the painful irony that is a base the military calls the ‘Footprint of Freedom.’”

 



CFR discusses ways to get public to take swine flu vaccine

CFR discusses ways to get public to take swine flu vaccine

http://www.youtube.com/watch?v=UKwyeLWNmOM

 



Government Uses Flu Shot Propaganda in Kid Shows

Government Uses Flu Shot Propaganda in Kid Shows
Desperate brainwashing campaign to coerce suspicious parents into giving their children dangerous H1N1 vaccine accelerates

Paul Joseph Watson
Prison Planet.com
October 22, 2009

The federal government has accelerated its $16 million dollar PR campaign to brainwash and coerce increasingly suspicious Americans into taking the swine flu vaccine by weaving their propaganda into a popular pre-school show for children currently airing on PBS Kids.

Sid the Science Kid is a half-hour series produced by Jim Henson Productions and KCET in Los Angeles, California. The program is bankrolled in part by The Boeing Company, a titan of the military-industrial complex.

During an episode of the show set to air on Monday, the computer-generated characters are shown dancing around and singing about how their are taking their flu vaccine.

Indeed, the entire episode is devoted to pro-vaccine propaganda and was created in association with Health and Human Services. The episode is entitled, “Getting a Shot: You can do it!”

According to a press release, “Health and Human Services Secretary Kathleen Sebelius, Education Secretary Arne Duncan, and Lisa Henson, CEO of the Jim Henson Company, will join Washington-area school children for a screening of the new “Sid the Science Kid” special episode on the flu at the U.S. Department of Education Auditorium.”

Children will also be directed to the Sid the Science Kid website to play games focused around the issue of vaccines.

“In this special episode, Sid explains how vaccines work and shows millions of children what they can do to prevent the spread of the flu,” said Secretary Sebelius. “Sid will be a great messenger as we continue to find new and creative ways to reach out to children, adults, and families about how to stay healthy during flu season.”

As we have reported, the government is openly embedding propaganda about its health care agenda into the plots of major network shows all this week. We also discovered a separate example of almost subliminal brainwashing where the watching audience are told to get the flu shot via a deceptive and insidious insert during an episode of FlashForward, a sci-fi series currently airing on ABC.

What ‘Sid the Science Kid,’ the pharmaceutical lobby and Kathleen Sebelius won’t tell you about the swine flu vaccine is that children are already dying after taking similar vaccines, that healthy young women are getting brain disorders after being injected with flu vaccines, that the H1N1 shot contains dangerous additives like mercury which cause autism, and that a child is 40 times more likely to be struck by lightning than have their life saved by a swine flu vaccine.

While children are having this crap shoved down their throats on television, the New York Times‘ educational division is teaching them in schools across the country that openly admitted facts about the dangers of the swine flu vaccine are all in fact “myths”.

Some of the “myths” claimed by the Times include manifestly provable facts such as the potential that flu shots will have side-effects. This is clearly stated on the inserts of vaccine batches by the pharmaceutical companies themselves, but the NY Times is teaching children in American schools that it is a myth!

According to the Times, it is also a myth that any of the batches of H1N1 vaccine contain thimerosal, a mercury based preservative, despite the fact that this again is openly admitted by the pharmaceutical companies who produce the vaccines.

If none of the vaccines contained mercury, then maybe the NY Times can tell us why top officials in the German government, including Chancellor Angela Merkel, as well as German soldiers, have been given an additive-free version of the vaccine that doesn’t contain thimerosal?

With rapidly expanding numbers of parents refusing to allow their children to take the seasonal or swine flu shot, the government has a problem on its hands having already bought over 300 million doses of the vaccine. This is manifesting itself in the form of bellicose and fearmongering propaganda being gleefully spewed out by the compliant networks as the feds start to panic about the fact that the idiot public are waking up to the real agenda behind the toxic vaccines and the record windfall profits currently being reaped by pharmaceutical companies who are laughing all the way to the bank.

Watch the clip from Sid the Science Kid below.

http://www.youtube.com/watch?v=MNHeV-9dPCs

Flu Vaccine Brainwashing In Prime Time ABC Show

Government Propaganda To Infest Network TV Shows

Media Pushes Swine Flu Vaccine Propaganda

 



Man stifled after asking Al Gore about errors in film

Man has microphone cut off after asking Gore about ‘errors’ in film

Washington State Journal
October 12, 2009

http://www.youtube.com/watch?v=cf-fzVH6v_U

In what organizers said was a rarity, Gore took half a dozen questions from journalists, including one from Phelim McAleer, an Irish filmmaker who asked Gore to address nine errors in his film identified by a British court in 2007.

Gore responded that the court ruling supported the showing of his film in British schools. When McAleer tried to debate further, his microphone was cut off by the moderators.

Al Gore’s 9 Convenient Lies

UK Telegraph
October 11, 2007

Al Gore’s environmental documentary An Inconvenient Truth contains nine key scientific errors, a High Court judge ruled yesterday.

The judge declined to ban the Academy Award-winning film from British schools, but ruled that it can only be shown with guidance notes to prevent political indoctrination.

In the documentary, directed by Davis Guggenheim, the former US vice president and environmental activist calls on people to fight global warming because “humanity is sitting on a ticking time bomb”.

But Judge Michael Burton ruled yesterday that errors had arisen “in the context of alarmism and exaggeration” in order to support Mr Gore’s thesis on global warming.

His criticism followed an unsuccessful attempt by Stewart Dimmock, a Kent school governor, to block the Government’s plan to screen the documentary in more than 3,500 secondary schools in England and Wales.

The father of two claimed An Inconvenient Truth included “serious scientific inaccuracies, political propaganda and sentimental mush”.

The film’s distributor, Paramount, warns in its synopsis of the film: “If the vast majority of the world’s scientists are right, we have just ten years to avert a major catastrophe that could send our entire planet into a tail-spin of epic destruction involving extreme weather, floods, droughts, epidemics and killer heat waves beyond anything we have ever experienced.”

But the judge ruled that the “apocalyptic vision” presented in the film was politically partisan and thus not an impartial scientific analysis of climate change.

It is, he ruled, a “political film”.

The nine alleged errors in the film

1. Mr Gore claims that a sea-level rise of up to 20 feet would be caused by melting of either West Antarctica or Greenland “in the near future”. The judge said: “This is distinctly alarmist and part of Mr Gore’s “wake-up call”. He agreed that if Greenland melted it would release this amount of water – “but only after, and over, millennia”.”The Armageddon scenario he predicts, insofar as it suggests that sea level rises of seven metres might occur in the immediate future, is not in line with the scientific consensus.”

2. The film claims that low-lying inhabited Pacific atolls “are being inundated because of anthropogenic global warming” but the judge ruled there was no evidence of any evacuation having yet happened.

3. The documentary speaks of global warming “shutting down the Ocean Conveyor” – the process by which the Gulf Stream is carried over the North Atlantic to western Europe. Citing the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), the judge said that it was “very unlikely” that the Ocean Conveyor, also known as the Meridional Overturning Circulation, would shut down in the future, though it might slow down.

4. Mr Gore claims that two graphs, one plotting a rise in C02 and the other the rise in temperature over a period of 650,000 years, showed “an exact fit”. The judge said that, although there was general scientific agreement that there was a connection, “the two graphs do not establish what Mr Gore asserts”.

5. Mr Gore says the disappearance of snow on Mt Kilimanjaro was directly attributable to global warming, but the judge ruled that it scientists have not established that the recession of snow on Mt Kilimanjaro is primarily attributable to human-induced climate change.

6. The film contends that the drying up of Lake Chad is a prime example of a catastrophic result of global warming but the judge said there was insufficient evidence, and that “it is apparently considered to be far more likely to result from other factors, such as population increase and over-grazing, and regional climate variability.”

7. Mr Gore blames Hurricane Katrina and the consequent devastation in New Orleans on global warming, but the judge ruled there was “insufficient evidence to show that”.

8. Mr Gore cites a scientific study that shows, for the first time, that polar bears were being found after drowning from “swimming long distances – up to 60 miles – to find the ice” The judge said: “The only scientific study that either side before me can find is one which indicates that four polar bears have recently been found drowned because of a storm.”That was not to say there might not in future be drowning-related deaths of bears if the trend of regression of pack ice continued – “but it plainly does not support Mr Gore’s description”.

9. Mr Gore said that coral reefs all over the world were being bleached because of global warming and other factors. Again citing the IPCC, the judge agreed that, if temperatures were to rise by 1-3 degrees centigrade, there would be increased coral bleaching and mortality, unless the coral could adapt. However, he ruled that separating the impacts of stresses due to climate change from other stresses, such as over-fishing, and pollution was difficult.

A Government spokesman said he would not make any further comment on the case today.

Gore Pushes Climate Bill While Groups Protest

Spokane: Global warming hysteria dying amid record cold, record snowfall, and early frost

The Great Beyond: Worst. Climate. Campaign. Ever.