noworldsystem.com


History Channel “Expert” Spins Conspiracy Yarn

History Channel “Expert” Spins Conspiracy Yarn
Contradicts official story, claims WTC 7 fires began before either tower had collapsed

Paul Joseph Watson
Infowars
August 23, 2007

One of the experts the History Channel cited to debunk claims that the collapse of WTC 7 was a controlled demolition during its 9/11 Conspiracies: Fact or Fiction special Sunday night, spun a wild conspiracy yarn of his own, claiming that Building 7 burned for eight hours having caught fire before either of the twin towers collapsed.

Matthys Levy, P.E. is a structural engineer and also author of the book Why Buildings Fall Down.

He was one of the chief engineers for a study commissioned by WTC leaseholder Silverstein Properties Inc. to support a $7 billion insurance claim for the destruction of the World Trade Center complex. The investigation concluded that the twin towers collapsed as a result of the failure of support columns but the study did not touch upon why Building 7 fell.

Regarding WTC 7, “The initial fires started around 9:30 in the morning, so the building was allowed to burn for eight hours,” Levy told the History Channel during Sunday night’s broadcast.

However, according to the FEMA report and the official story, the fire broke out an hour later, immediately following the collapse of the north tower, having survived largely unscathed the collapse of the south tower over 30 minutes earlier.

At 10:29 a.m., WTC 1 (the north tower) collapsed,” reads Chapter 5 of the FEMA report, “Sending its debris into the streets below. The extent and severity of the resulting damage to WTC 7 are currently unknown. However, from photographic evidence and eyewitness accounts discussed below, it was assumed that the south side of the building was damaged to some degree and that fires in WTC 7 started at approximately this time.”

The report concludes by stating, “Approximately 7 hours after fires initiated in WTC 7, the building collapsed.”

Levy’s wild conspiracy theory, that fires in WTC were initiated before the collapse of either tower at around 9:30am and that the building burned for eight hours, seems to hint at some kind of sabotage, since the official story dictates that the cause of the fires was debris from the collapse of the north tower at 10:29am.

Levy: Someone find a tin foil hat for this guy because he’s out to lunch.

For the fires to have started half an hour before the collapse of the first tower, which was located on the opposite side of the complex, and a full hour before the collapse of the closer second tower, Levy seems to be hinting that some kind of foul play was involved.

To make such an assertion defies common sense, directly contradicts the official FEMA investigation into the collapse of WTC 7, and is also hurtful to the family members of the victims of 9/11.

Why the History Channel gave a platform to this nonsense and failed to point out the blatant factual inaccuracy of Levy’s claim is baffling.

Perhaps Popular Mechanics’ “experts” James Meigs, Benjamin Chertoff and their tea boy Davin Coburn should shift the full weight of their Hearst Publishing yellow journalism empire behind a move to debunk this kook!


History Channel Fraudsters Pass Off Joke Website as Representative Of 9/11 Truth

Liar Bradley Davis used ‘Jews Did 9/11’ parody to smear truthers during dirty tricks broadcast

Paul Joseph Watson
Prison Planet
August 22, 2007


The screenshot as it was broadcast on The History Channel Sunday night.

As part of a catalogue of dirty tricks employed to smear the truth movement in its 9/11 Conspiracies: Fact or Fiction special, The History Channel used screenshots of an inane parody website and passed it off as representative of people asking questions about the official story.

During the introduction to the show, images from the website http://jewsdid911.ytmnd.com were flashed up and associated with the 9/11 truth movement.

The website is nothing more than a ludicrous fast moving slideshow of 9/11 images with giant letters that read “JEWS DID 9/11” superimposed on top. Some of the images contain the Star of David and more scribbled “Jews did 9/11” epitaphs appear on other shots in neon green type.

The sickening rapid images are accompanied by a distorted rave soundtrack which includes a crazed voice shouting the word “Deutschland” over and over again.

The website is part of the “You’re The Man Now, Dog” online community , which is a joke website where users create parody slideshows about pop culture – it has nothing to do with the 9/11 truth movement or any of the guests featured on the History Channel program.

Apologists and debunkers have attempted to dismiss the use of these images as “just a joke” – but their appearance in what was supposedly a serious documentary about 9/11 and in the context of the rest of the dirty tricks that were employed manifestly proves that they were deliberately included as part of a smear campaign to tar 9/11 truthers as kooks, extremists, racists and anti-Semites.

As we exposed yesterday , producer of the show Bradley Davis is a con man and a backstabber, a man who gains people’s trust and then betrays them for the purposes of producing salacious tabloid style hit piece documentaries.

He engaged in a plethora of different dirty tricks, malicious lies and journalistic fraud in order to portray 9/11 truth representatives as paranoid, uneducated crazies who were hurting the 9/11 families, while exalting so-called “experts” from Popular Mechanics, which is owned by Hearst “yellow journalism” Publishing, the same company that owns a controlling interest in the History Channel.

The inclusion of these completely unrelated and ridiculous images was obviously another stunt to frame 9/11 truthers as nutcases and completely violates every known standard of ethical journalism.

Brad Davis and the History Channel have destroyed any impartiality they had by broadcasting this monumental fraud and we invite History Channel bosses to consider making a new documentary that shows some aspect of neutrality and balance, should the station be interested in maintaining any semblance of credibility, but we know this is highly unlikely because their part owners Hearst Publishing have no interest in reasoned and fair journalism.

History Channel Hit Piece: Dirty Tricks, Malicious Lies & Journalistic Fraud
http://www.prisonplanet.com/articles/august2007/210807_dirty_tricks.htm

“You got shortchanged on this History Channel program….”
http://www.911blogger.com/node/10769

The Mother Of All 9/11 Truth Hit Pieces Airs Tonight
http://www.prisonplanet.com/articles/august2007/200807hitpiece.htm

Viewers See History Channel 9/11 Special As Straw Man Hit Piece
http://prisonplanet.com/articles/august2007/210807_hit_piece.htm

 



History Channel Hit Piece: Dirty Tricks, Malicious Lies & Journalistic Fraud


History Channel Hit Piece: Dirty Tricks, Malicious Lies & Journalistic Fraud

The real story behind Brad Davis, NBC, Popular Mechanics and the History Channel – media whore stooges who engaged in deliberate deception, manipulation and chicanery to please their corporate bosses

Alex Jones & Paul Joseph Watson
Prison Planet
August 21, 2007

MP3: Alex Jones Responds to the History Channel Hit Piece

The History Channel 9/11 special that aired last night was by far the worst hit piece we have ever witnessed, a completely savage, dishonest and deceptive abomination, replete with dirty tricks, malicious lies and a level of journalistic fraud that goes way beyond simple bias.

Bradley Davis, the producer of the show, is a paid liar and a hit piece specialist who deceives people by gaining their confidence and then attacking them behind their back.

He is famous for the smear job documentary on Michael Jackson and makes a career out of conning people and then stabbing them in the back. His tongue is so smooth, that even the Loose Change crew were prepared to give him the benefit of the doubt on his impartiality before last night’s hit piece was aired, with Davis having tricked them into believing he was a friend.

Before filming began, Alex Jones asked Davis point blank if the documentary was going to be a hit piece, which Davis denied. After we brought attention to the History Channel’s blurb on their website, which clearly characterized the show as a hit piece, Davis panicked and promised to alter the promo, calling it a “misrepresentation,” as well as re-edit the entire program to make it more balanced. The promo temporarily disappeared from the website and the broadcast of the show was put back by a week.

During the course of this second exchange, Davis again promised Jones that the show was not going to be a hit piece and was very upset that we had discovered he was behind the NBC hit piece on Jackson – seemingly frightened that his cover might be blown and his next victim would be alerted to his scheming tricks. He was terrified and kept repeating that he didn’t want to be quoted on anything he said.

Just like Popular Mechanics swore that their straw man smear job wouldn’t be a hit piece, Davis engaged in journalistic fraud and complete dishonesty by lying directly to Alex Jones’ face in claiming the documentary was to be neutral just so he could secure the interview.

Just like William Randolph Hearst, the progenitor of the term “yellow journalism,” Davis will go down in history as a liar and a fraud.

The show itself was deliberately crafted, edited, shot and manipulated to portray the 9/11 truth movement in a completely negative light, while exalting the so-called experts to almost God-like status.

– The program makers pulled out all the stops to hire nationally renowned NBC news anchor Lester Holt (pictured) to narrate the show, a trusted voice that was utilized to brutally debunk 9/11 truth representatives.

– The debunkers, people like James Meigs whose scientific expertise stretches as far as being the editor of Video Review and Entertainment Weekly, were labeled as experts while real experts like Physicist Professor Steven Jones were stripped of any such description.

– The debunkers’ interviews were pristinely shot and framed, with beautiful backdrops and highly sympathetic camera angles and filters, whereas the truthers were shot from bizarre positions, their images were deliberately distorted and even the color filter of the shot had been manipulated to make their appearance look tainted, blurred and contorted. This was an intentional ploy and a crude act of manipulation to detract credibility from the truthers and violates all known ethical standards of journalism.

– The producers of the show failed to offer the proviso that Hearst Publishing, the owner of Popular Mechanics, also holds a controlling stake in the History Channel (via its stake in the A & E Television Network), therefore concealing from the viewer a blatant conflict of interest that negated the neutrality of the show before it had even begun.

– The debunkers were afforded far more time on camera while the truthers were sidelined.

– The narrator of the show would dismiss the questions and evidence raised by the truthers as unproven or debunked in an ad hominem manner without providing any evidence to justify the assertion.

– The truthers were edited so that only hesitant responses to questions were broadcast, casting doubt on the veracity of their claims in the mind of the unsuspecting viewer.

– The show included a clip of Alex Jones’ appearance at the University of Texas, at which around 500 people packed the lecture hall to hear his speech, but deliberately and maliciously edited the footage to include shots taken during recess, so as to make it appear that the lecture hall was mostly empty. In addition, lingering shots of empty chairs were included to further deceive the viewer into thinking few had attended the speech. This is journalistic fraud of the worse kind – a blatant misrepresentation and deliberate skewing of actual events.

– In a similar vein, footage from 9/11 truth protests was broadcast but the angle of the shot was always tight, so as to make out that few people had attended the demonstration, when in fact thousands were present.

– Davin Coburn of Popular Mechanics, mirroring a dirty trick that was also employed in the BBC hit piece, maliciously lied and smeared Alex Jones and others in the program by claiming that most of the 9/11 families hate them and that they are responsible for causing the families more pain. Coburn and the show’s producers know this is an outright lie and that the majority of the family members are asking the same questions as Alex Jones and others. Bill Doyle, representative of the largest group of 9/11 family members told the Alex Jones Show directly that over half of the family members have questions about the official story. Alex Jones and the Loose Change crew offered contact details for numerous 9/11 first responders, firefighters and family members that were asking questions of the official version, but absolutely none were interviewed by Brad Davis and the rest of the show’s producers.

– The producers of the show tried to make out that Loose Change had recanted their position on the issue of controlled demolition, when in fact Dylan Avery and the other members of the crew were merely using their Final Cut version to focus on other topics, having already covered controlled demolition at length in previous versions. This trick was used to claim that evidence for bombs and controlled demolition, which is attested to by scores of firefighters and first responders, none of which were interviewed by the producers, had been debunked.

– Articles and text from 9/11 truth websites were shown, but the actual URL addresses of the sites were blurred out, with the History Channel obviously frightened that people might actually visit such websites and find out that the program was a pack of lies.

– The debunkers attempted to wriggle out of Secretary Norman Mineta’s bombshell testimony about Cheney’s actions in the Emergency Operations Center, by claiming that Mineta was talking about Flight 93 and not the plane that hit the Pentagon. In reality, Mineta makes it clear in his testimony that he is talking about Flight 77, “the airplane coming in to the Pentagon,” and this is then confirmed by Commissioner Lee Hamilton.

– The debunkers admitted that temperatures inside the twin towers were not hot enough to melt steel, but claimed that they were hot enough to weaken steel and cause the collapse. The debunkers uniformly failed to address the fact that firefighters and first responders described witnessing molten steel beneath the rubble of the towers and they also ignored Professor Steven Jones’ scientific analysis of the iron-rich microspheres found in the rubble. In a website posting last night, Professor Jones stated that he emphatically pushed the dust analysis during his interview with the producers, but the topic was completely overlooked. The New York Times reported that the molten steel was “perhaps the deepest mystery uncovered” but the History Channel, mirroring NIST, failed to address the issue.

– The debunkers mentioned WTC 7 only in passing and completely failed to address why the building, which wasn’t hit by a plane, collapsed in 7 seconds into its own footprint after suffering only limited fire damage from falling debris. They also failed to mention why news outlets were reporting the collapse of Building 7 over an hour before it actually fell.

– The wargames that dovetailed 9/11 and deliberately confused NORAD personnel so as to slow response to the real attack were completely excluded.

– The Able Danger program and how the hijackers were discovered before 9/11 was completely excluded.

– The fact that the money man behind the hijackers, Pakistan’s ISI Chief Mahmoud Ahmad, was meeting with U.S. government and intelligence officials before and on the morning of 9/11, was completely excluded.

– William Rodriguez’ first-hand testimony of explosions prior to the impact of the planes was completely excluded, as was the testimony of numerous firefighters who attested to bombs and explosions.

– NBC reporter Pat Dawson claimed that FDNY Chief of Safety Albert Turi had only described explosions, not bombs, going off, contradicting Dawson’s own report at the time which stated, “Reports of a secondary device, that is another ‘bomb’ going off.”

After watching this two hour charade, Alex Jones was left stunned and irate that the producers had deliberately set out to create something that goes way beyond the scope of bias – an intentional propaganda attack piece strewn with manifestly provable lies, dirty tricks and misrepresentation, and that the show’s producers, and in particular Brad Davis, had purposefully lied all along in order to shield the fact that this was a savage hit piece of the highest order.

In comparison, The History Channel makes Fox News look fair and balanced!

Framing Alex Jones as a demon and making out that he is causing pain to 9/11 families, when in fact during our last visit to ground zero most of the firefighters and police personally thanked us, is a very serious allegation and we are waiting to see what kind of damages will accrue as a result while we consider our next step.

As we expected all along, Brad Davis and the rest of the charlatans at NBC, the History Channel and Popular Mechanics, have pleased their corporate masters by unleashing the most twisted, distorted, dishonest and savage hit piece in television history. They have shown their hand by deliberately abandoning any pretense at ethical journalism and delivering exactly what their Hearst “yellow journalism” Publishing and GE bosses demanded – a bias, malicious, deceptive, and manipulative tissue of lies and another reason for Americans to disengage from an establishment media empire that continues to hemorrhage viewers on a daily basis due to its ceaseless lies and propaganda.

“You got shortchanged on this History Channel program….”
http://www.911blogger.com/node/10769

The Mother Of All 9/11 Truth Hit Pieces Airs Tonight
http://www.prisonplanet.com/articles/august2007/200807hitpiece.htm

Viewers See History Channel 9/11 Special As Straw Man Hit Piece
http://prisonplanet.com/articles/august2007/210807_hit_piece.htm